// Workshop 27.02.18 \\

Zo word jíj opgemerkt als brand personality.

"Volgens het ‘Carnegie Institute for Science’ is 85% van je financiële succes te danken aan je persoonlijkheid, het vermogen te communiceren, te onderhandelen en leiding te geven. Verrassend genoeg is slechts 15% te wijten aan technische kennis."

Daarom geloof ik zó in de kracht van branding, kennis, verbeeldingskracht en... het individu!

Workshop branding voor ondernemers én bedrijven. Ik ben als enige in Nederland gecertificeerd om met het Fascinate Systeem van Sally Hogshead te werken. Hiervoor heb ik eenstudie gevolgd die vanuit de VS werd gegeven. Geen online cursus, maar live trainingen. Deze unieke persoonlijkheidstest en methode is gericht op branding (hoe ziet en ervaart de wereld jou i.p.v hoe zie jij je zelf?) en is dus NIET te vergelijken met DISC of MBTI. Dit tezamen met mijn jarenlange ervaring op het gebied van (personal) branding, design en online marketing zorgt voor een one-of-a-kind combinatie die je nergens anders in Nederland tegenkomt.

Denk in hokjes!

Ik weet dat iedereen zegt dat je niet in hokjes moet denken, toch vind ik dat je dit juist wél moet doen.
In die zin dat het zaken voor jezelf afkadert én afbakent. Daardoor is het duidelijk waarom iemand bij jóu moet zijn.

Jouw brand personality.

In deze 3 uur durende workshop ontdek je wat voor brand personality type jij bent aan de hand van een unieke test (let op: Engelstalig) + rapportage. 

Wat doe jij het best en wanneer ben jij op je best?  Hoe combineer je deze twee?

Je schrijft een tagline die de basis en toon vormt voor al jouw communicatiemiddelen.
Dit is een kompas waarmee je effectief en efficiënt aan je online marketing kunt gaan werken. Hier lopen zóveel mensen in vast! Waarom? Omdat ze denken dat wat anderen doen ook voor hun zal werken.
Helaas werkt het zo niet (meer). 

"Als je niemand in het bijzonder aanspreekt,
is er ook niemand die zich in het bijzonder aangesproken voelt."


Waarom deze test + methode?

Er zijn meerdere persoonlijkheidstesten, maar wat deze zó bijzonder maakt en waarom ik mij hierin heb gecertificeerd (als enige in Nederland) is dat deze test vanuit de branding kant is ontwikkeld:

Hoe ziet de wereld jou? In plaats van hoe zie jij jezelf.

Deze methode "meet" aan de hand van een speciaal ontwikkeld algoritme hoe mensen omgaan met merken en hoe zij reageren op de verschillende communicatie kaders. Dat geldt ook voor jou. Op basis van de antwoorden wordt er gemeten welke signalen jij afgeeft en hoe jij hoogstwaarschijnlijk communiceert. Hierdoor ontdek je wanneer jij op je opMERKelijkst bent en... wanneer niet (ook handig om te weten!) 

Traditionele reclame verdwijnt. Het individu verschijnt.

Dat éne verhaal. Dat éne product. Die éne persoon. Niet voor niets groeit de wereld van de influencer-marketing zo snel en zijn onderwerpen als storytelling én branding zo in!

Deze termen zijn niet nieuw, sterker nog: zolang de mens bestaat vertellen zij al verhalen (rondom het kampvuur). Zo ontstonden sprookjes, verhalen en mythes en blijft onze geschiedenis bewaard! 

Het zit als mens in ons een eigen plek te veroveren, belangrijk gevonden te worden en er toe doen. Iedereen wil gehoord en gezien worden bij díe mensen die er voor hen toe doen. Dat dit nu personal branding heet is leuk en aardig, het bestaat al zolang wij bestaan.

Mensen willen gefascineerd worden,

niet geïndoctrineerd!

 

Daarom werkt het traditionele zenden niet meer. Netflix en YouTube veroveren de traditionele tv wereld. Spotify doet hetzelfde en vervangt steeds meer de radio. 
Jouw publiek krijgt steeds specifiekere wensen, dromen, behoeftes en doelen. Ze willen niet meer doelloos langs tijdlijnen scrollen. Ze kiezen bewust en specifiek wie ze willen volgen en wie niet.
Waar je in het begin van het Internet je eigen leven kon ontvluchten door online te gaan, gaan steeds mensen nu juist het Internet ontvluchten en snakken ze weer naar de offline wereld. Om jouw online kansen te pakken hoef je geen trends te volgen. Je hoeft geen fancy marketing in te zetten. Je moet weten wat jou ANDERS maakt dan anderen en hier meer van gaan doen. Dat is personal branding anno 2018. Ik noem het voortaan liever personality branding.
 
1010.png
 

Wat levert deze workshop jou op:

  • Je leert branding écht is en hoe je het op een behapbare manier zelf implementeert.
  • Je krijgt inzicht in jouw brand personality type aan de hand van de test.
  • Je weet welke twee communicatie-stijlen jij hanteert die de basis zullen vormen
    voor jouw brand.
  • Je staat nooit meer staan te stotteren als iemand aan jou vraagt wat je doet én wat jij anders doet dan de rest.
  • Allergie vs. aantrekking. Weet wanneer jij energie geeft en neemt.
  • Tijdens de workshop ga je aan de slag met jouw tagline. Dit "hokje" vormt het (marketing) kompas.
  • Het formuleren van jouw persoonlijke en- of merk kernwaarden.
  • Het kunnen benoemen wanneer jij op je best bent en wat je in tegenstelling tot anderen anders doet.
  • Het toewerken naar het worden van een autoriteit binnen jouw vakgebied door een opMERKzame boodschap te hebben en hiermee een MERKwaardige en gedenkwaardige indruk achter te laten.

wat kun je er mee na afloop?

Zoals ik al zei, dit vormt het creatieve kompas naar je verdere (marketing) activiteiten, zoals:

  • Het bedenken van een passend aanbod.
  • Het formuleren van een missie, visie en waardebepaling.
  • Het vloeiend kunnen schrijven van je website teksten en Social Media bio's.
  • Het ontwerpen van een passende huisstijl, die je niet na 2 jaar al moet veranderen.
  • Het samenstellen van een marketing- en of content plan wat bij jóu past.
  • Het samenstellen van jouw ideale team: iedere brand personality heeft zo zijn of haar eigen onmisbare kracht. Waar zoek jij naar? 
  • Aan de slag gaan met storytelling en een fascinerend individu worden binnen jouw vakgebied of binnen jouw team.
  • Bij alles wat je doet of deelt heb je nu jouw "kompas": een combinatie tussen jouw brand personality type en jouw eigen tagline. 
  • Enzovoorts! 
online cursus branding.jpg

Wat je moet weten:

  • Kosten bedragen 272,25 euro inclusief BTW per persoon, dit is inclusief de test (let op: Engelstalig!), een uitgebreid rapport, koffie, thee en lunch.
  • Neem schrijfspul of laptop en toebehoren mee.
  • Je gaat ook zelf aan de slag in groepjes van twee of drie. 
  • Locatie: De Kleine Campus, Statenlaan 8, 6828 WE in Arnhem.
  • Datum: dinsdag 27 februari 2018. Start 10 uur.
  • Duur: 3 uur, met aansluitend een lunch. Dus uiterlijk om 14.00 ben je klaar en ready to go! 
  • Na ontvangst van de betaling ontvang je van mij de factuur.
  • Maximaal 9 personen.

Ik ben Manon Toma. Als digital brand designer help ik jóu als ambitieuze en online actieve ondernemer met het opmerkelijk (her) positioneren en kenmerkend presenteren van jezelf als brand personality. Hiermee kom én blijf jij op de online radar van jouw publiek." Ook al doe je hetzelfde, je bent NIET hetzelfde." Ik wil weten wat dat NIET is. Dit is namelijk hetgeen waar jij méér van moet doen.

 
Personal branding en online design. Ik lever opmerkelijk branddesign.