Kan ik het beste een grafisch ontwerper/webdesigner inschakelen of ga ik zelf aan de slag met een logo en website?

Als ondernemer heb je een een website, logo, visuals en headers voor Social Media nodig. Je hebt als ondernemer drie opties:

1. Een professionele grafisch ontwerper of webdesigner inschakelen.
2. Zelf aan de slag met WordPress Of SquareSpace om je eigen website te maken.
3. De gratis DIY (Do It Yourself) ontwerpprogramma's gebruiken om visuals/plaatjes te maken voor jouw online kanalen. In mijn gratis Facebook Groep met inmiddels ruim 1000 leden deel ik diverse tips en tutorials over gratis ontwerpprogramma's.

Alles uitbesteden aan een grafisch ontwerper is niet nodig, maar het help je wel om een goede visuele basis te creëren voor jouw brand.

Ik geloof dat jij als ondernemer veel zelf kunt!

Optie 1 kost je (zeker als starter) geld, maar dan krijg je wél de look & feel die je als professional wil uitstralen. En als het goed is levert dit jou straks ook klanten op. Een sterke basis is heel belangrijk! Maar wat ik jou zou willen aanraden is om ook met die grafisch ontwerper nog te wachten. Waarom?

> Begin met de fundering van jouw merk. (Stap 1=positioneren)

Dit wordt onderschat en bijna altijd over geslagen. Iets wat mooi is verkoopt! Zeker weten, maar pas als je helder wie jij bent als merk.  Pas dan kun je de visuele vertaalslag maken en zo effectief en efficiënt communiceren in beeld én tekst. Daar ben ik heilig van overtuigd (Stap 2= presenteren).

Het gaat om de klik! Die moeten je in luttele seconden weten te creëren. Zo speel je in op de emotie, creëer je (inter)actie en ontstaat er contact. Het een kan niet zonder het ander. Design dient het doel en niet andersom!

Alleen: alles uitbesteden aan een grafisch ontwerper is niet nodig.

Zeker als je iedere dag op Facebook, Pinterest en Instagram mooie plaatjes wilt delen om op de radar te komen van jouw potentiële klant is het handig als je ook zaken zelf kunt doen. (Stap 3=promoten)

Je wilt dat mensen denken: HOLY MOLY dít ziet er mooi uit, hem of haar ga ik volgen of zelfs benaderen.

1.Positioneren > 2.Presenteren > 3.Promoten:

Ik wil ondernemers leren en helpen zichzelf als merk te positioneren, dit aansprekend en aantrekkelijk te presenteren en hen inspireren hoe zij zélf hun merk kunnen promoten door de (inter)actie aan te gaan met een content & online marketing strategie.

Hierdoor worden zij opgeMERKt, komen ze op de online radar van hun publiek, stijgen de likes en aanmeldingen voor hun e-maillijst en groeit hun omzet.

Dit biedt weer mogelijkheden om werk wat zij zelf niet graag doen uit te besteden of om met partners te gaan samenwerken. Groeien als ondernemer én als persoon, want een bedrijf wat op rolletjes loopt geeft ook rust en tijd voor leuke dingen doen met je vrienden en familie. Zo is (voor mij althans) de cirkel rond.

Ik heb iets tof voor je...

EEN GRATIS 7-DAAGSE TRAINING WAARIN IK JOU ENKELE BASIS PRINCIPES UITLEG OVER PERSONAL BRANDING ÉN JE AAN HET WERK ZET. DOE JE MEE?

Heb je vraag voor mij? Stel ze dan gerust onder dit blog!